آزمون تافل(TOEFL) | آزمون GRE | مشاوره اپلای (Apply) | اسکولارشیپ

آزمون تافل(TOEFL) | آزمون GRE | مشاوره اپلای (Apply) | اسکولارشیپ

فایل های تخصصی تافل(TOEFL) + آزمون تخصصی GRE +مشاوره اپلای(apply) + اپلای آمریکا/کانادا/استرالیا/آلمان و سایر کشورهای اروپایی + تحصیل در دانشگاه ها با دریافت کمک هزینه و اسکولارشیپ

محل لوگو

آمار سایت

نظرسنجی سایت

کدام محصولات تخصصی سایت را بیشتر می پسندید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

اپلای چیست؟


تعریف اصطلاحات اپلای

 

Apply: در واقع به درخواست شما برای ادامه تحصیل  در هر دانشگاه Apply گفته می شود که می بایست این درخواست بصورت رسمی و طبق اصول هر دانشگاه انجام شود.

 

Applicant: در واقع به شخصی گفته می شود که درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارد بنابراین شما applicant محسوب می شوید.

 

ApplicationForm: درطول فرآیند اپلای می بایست درخواست خود را بصورت رسمی به هر دانشگاهی اعلام نمایید که بدین منظور باید فرمی را با اطلاعات خود پر نمایید که با نام ApplicationForm نامیده می شود. در این فرم چندین صفحه می باشد که از اطلاعات شخصی گرفته تا سابقه ی پژوهشی و درسی و اطلاعات رشته و استاد موردنظر شما در آن دانشگاه را از شما می خواهد. به همین دلیل نیاز می باشد تا قبل از هر کاری سایت دانشکده، آزمایشگاه مورد نظر شما و سایت استاد مطلوب خود را مورد بررسی نمایید تا بتوانید به سوالات این فرم پاسخ دهید.

 

Position: موقعیت های تحقیقاتی پیشنهادی از سمت استاد می باشد که در قالب دوره ی تحصیلی دکتری یا فوق دکتری انجام می شود. در این موقعیت ها که به همراه کمک هزینه ی تحصیلی می باشد، عنوان پروژه و موضوع تحقیقات کاملا مشخص می باشد. بنابراین اساتید معمولا دانشجویانی را انتخاب می کنند که زمینه تحقیقاتی و پژوهشی آنها تطبیق کامل با کار خودشان داشته باشد. این پوزیشن ها معمولا در سایت اساتید و یا دانشگاه اعلام می شود و برای هر پوزیشن مدت زمان مشخصی برای ارسال مدارک تعیین می شود.

 

Deadline: به مهلت زمانی گفته می شود که هر دانشجو مهلت دارد قبل از آن موعد، درخواست رسمی خود برای ادامه تحصیل را با پر کردن application form اعلام نماید. هر دانشگاه مهلت زمانی مشخصی دارد و می بایست تمامی مدارک و نمره تافل، ایلتس و GRE برای هر دانشگاه قبل از این تاریخ ارسال شود.

 

Application Fee: میزان مبلغی می باشد که برای ارسال درخواست رسمی خود برای ادامه تحصیل در هر دانشگاه می بایست پرداخت شود. این مبلغ برای دانشگاه های آمریکا و کانادا ضروری می باشد تا مدارک شما مورد بررسی قرار گیرد اما دانشگاه های استرالیا و اروپا نیازی به پرداخت application fee ندارند. میزان application fee برای هر دانشگاه متفاوت می باشد و در مجموع بین ۵۰-۱۵۰ دلار متغیر می باشد.

 

Fund: فاند در واقع همان کمک هزینه ی تحصیلی می باشد که به دانشجو اختصاص داده می شود. این کمک هزینه می تواند در قالب های مختلف به دانشجو اعطا شود که عبارت است از:

-Fellowship: این کمک هزینه در حقیقت بالاترین و بهترین جایزه ای می باشد که یک دانشجو می تواند دریافت کند که حذف کامل شهریه ی دانشگاه و دریافت هزینه ی زندگی را در بر میگیرد. معمولا دانشجویان بسیار شاخص (دانشجویانی که از دانشگاه های معتبر ایران با معدل های بالا فارغ التحصیل شده و نمره ی تافل و GRE بالایی نیز دارند) همان ابتدای فرایند بررسی دانشجویان (تقریبا یک ماه بعد از deadline) انتخاب شده و به آنها نتایج اپلای شان اعلام می شود. معمولا دانشگاه های آمریکا، کانادا و اروپا از این قالب کمک هزینه به تعداد محدود به دانشجویان اعطا می نمایند.

-Scholarship: این نوع کمک هزینه معمولا از سمت نهادها و دستگاه های مختلف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد به عنوان مثال بورسیه ی دولت سوئیس، بورسیه ی دولت استرالیا و انواع بورسیه های انگلیس و .... معمولا برای این نوع بورسیه های نیاز می باشد تا بصورت جداگانه و مستقل اپلای شود و تعدادی از آنها نیز، به عنوان پیش شرط از شما می خواهند تا نام استاد و دانشگاهی که شما را پذیرش نموده اند را اعلام نمایید. بنابراین بسیار بسیار توصیه می شود که ابتدا با استاد موردنظر خود از طریق ایمیل ارتباط برقرار نموده و برای دانشگاه نیز اپلای نموده در نهایت درصورتی که کمک هزینه ای از سمت دانشگاه دریافت ننمودید برای اسکولارشیپ های مختلف اقدام نمایید. ( معمولا در سایت هر دانشگاه انواع اسکولارشیپ مورد تایید آن دانشگاه موجود می باشد)

باید به این نکته توجه داشت که در کشور استرالیا کمک هزینه ی Fellowship با همان نام Scholarship ارائه می شود بنابراین در این کشور دو نوع اسکولارشیپ وجود دارد که یکی همان قالب Fellowship را دارد و نیازی به اپلای جداگانه ندارد و به دانشجویان شاخص به تعداد محدود ارائه می شود. از طرف دیگر نوع دیگر اسکولارشیپ می باشد که نیاز به اپلای جداگانه دارد و در سایت هر دانشگاه معرفی می شود.

-Grant: هر استاد بر اساس پروژه هایی که از صنعت می گیرد و متعاقبا هزینه ای که از آنها دریافت می کند می تواند اقدام به پذیرش دانشجو نماید. در این حالت استاد می تواند در هر زمان از سال پذیرش دانشجو داشته باشد اما نکته ای که در اینجا اهمیت پیدا می کند تطبیق کامل زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجو با استاد می باشد.

 

Transcripts : در واقع ریزنمرات دانشگاهی شما به زبان انگلیسی می باشد که معمولا نسخه ی رسمی (official) آن در هنگام پر کردن applicationform از دانشجو در خواست می شود. البته در صورتی که دسترسی به نسخه ی رسمی وجود ندارد نسخه ی غیر رسمی (unofficial) نیز ممکن است مورد قبول باشد. معمولا نسخه ی رسمی که از دانشگاه مبدا در ایران دریافت می شود فارسی بوده و نیاز بوده تا با مراجعه به دارالترجمه های رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود.

 

Refrees/RecommendationLetter: در این بخش باید اطلاعات تماس دو نفر از اساتید که بتوانند در رابطه با شما توصیه نامه های جامعی به دانشگاه درخواستی تان ارائه دهند. معمولا این توصیه نامه ها با RecommendationLetter عنوان می شوند. هر دانشگاه لینکی برای اساتیدی که شما معرفی کرده اید ارسال می نماید تا اساتید، شخصا سوالات مربوطه راجع به شما را پاسخ دهند و نظرشان را در قالب نامه ای به آنها ارائه نمایند.

 

CV : در واقع همان رزومه ی دانشگاهی و تحقیقاتی شما می باشد که باید بصورت کامل تمامی جزئیات فعالیت های پژوهشی و آموزشی را شامل شود. این اطلاعات باید بصورت تیتروار ارايه شود و از هرگونه توضیحات مفصل اجتناب شود.

 

SOP: این بخش در واقع بیانیه ی هدف یا انگیزه نامه می باشد که می بایست در ۲-۳ صفحه، انگیزه ی خود از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و رشته ی موردنظر خود را بیان نمایید. باید تلاش نمایید تا توجه اساتید را در این متنی که ارائه میدهید جلب نمایید چرا که تنها بخشی از فرآیند اپلای است که شما می توانید توضیحات خود را به دیگران منتقل نمایید.

 

MotivationLetter/ApplicationLetter: این بخش که بیشتر برای اپلای پوزیشن های اعلام شده در سایت های دانشگاه می باشد بایستی انگیزه ی خود برای اپلای این موقعیت و پوزیشن توضیح دهید. در واقع باید به طور مفصل تشریح کنید که چرا فکر می کنید برای این پوزیشن مناسب هستید و چه توانایی، قابلیت و توانمندی هایی دارید که برای انجام این پروژه می تواند مفید باشد.

 

دوستانی که قصد گذراندن آزمون تافل را دارند پیشنهاد می شود که قبل از هر چیز، صفحه «همه چیز درباره تافل» را حتما مطالعه نمایید.

به منظور آشنایی بیشتر با اصطلاحات اپلای و نیازمندی های اپلای از صفحه اپلای چیست؟ بازدید نمایید.

سایر پکیج های تخصصی مربوط به تافل:

پکیج Reading

پکیج Listening

پکیج Speaking

پکیج Writing

پکیج تخصصی مربوط به جی آر ای:

پکیج منابع ازمون GRE

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی در مورد اپلای کشورهای مختلف دیگر می توانید از بسته های زیر استفاده کنید.

اپلای آمریکا

اپلای اروپا

اپلای کانادا

اپلای استرالیا

هم چنین دوستانی که تاکنون موفق به گذراندن آزمون تافل یا آیلتس نشده اند می توانند با بازدید از صفحه اپلای آمریکا بدون تافل اطلاعات بسیار مفیدی کسب نمایند.

جهت اخذ ویزای کار ۱۸ ماهه در استرالیا از صفحه ی زیر بازدید نمایید.

ویزای کار استرالیا

 

توجه : پسورد تمامی فایل های سایت www.tibt.ir می باشد.

 

  انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1899

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران، خیابان هفت تیر، خیابان شهید قرنی، ‍پلاک 73

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مدیریت سایت تخصصی تافل محفوظ می باشد. کپی برداری از مطالب سایت به هر نحو، مورد رضایت ما نمی باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما